moksz
Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség
Vissza 2019. január 25.

Kínai világcég az új támogató!

A legnagyobb kínai sportszergyártó, a Li-Ning a magyar korcsolyasport legújabb partnere! A vállalat a 2022-es pekingi téli olimpiai játékok végéig írt alá támogatói szerződést a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetséggel, amelynek kizárólagos sportruházati szponzora is lesz. A Li-Ning emellett a rövidpályás gyorskorcsolyázás történetének legnagyobb értékű egyéni szponzorációs szerződését is megkötötte Liu Shaolin Sándorral és Liu Shaoanggal, akik a márka globális nagykövetei lesznek 2022-ig.

Bajnoktól a bajnokoknak, avagy „minden lehetséges”.

Ezek a fő mottói annak a cégnek, amelyet a korábbi kiváló tornász, a háromszoros olimpiai bajnok Li Ning alapított 1990-ben. A névadó-alapító fő célja az volt, hogy a kínai sportolók nemzeti márkában szerepelhessenek az olimpiai játékokon. Harminc év elteltével a vállalat nemcsak piacvezető Kínában, hanem a design és technológiai megoldásokban is úttörőnek számít, valamint jelenleg 11 sportágban több mint 20 nemzeti csapatot és sportolót támogat világszerte. Utóbbiak közé lépett most be a Magyar Országos Korcsolyázó Szövetség, valamint Liu Shaolin Sándor és Liu Shaoang olimpiai bajnokok.

„Nagyon büszkék és boldogok vagyunk, hogy egy nagyszerű partnerrel és két szupersztárral bővült a Li-Ning csapata – mondta a szerződés pekingi, ünnepélyes aláírása előtt Hong Yuru, a vállalat alelnöke. – Kínában rendkívül népszerű a korcsolyasport, elsősorban a rövidpályás gyorskorcsolya, a Li-Ning vállalatnak is öt saját korcsolyapályája van. A hazámban mindenki tiszteli a magyarokat, különösen a Liu testvéreket. Már alig várjuk a közös munkát, rengeteg tervünk van nemcsak a kínai, hanem a világpiacon is, amelyben fontos szerepet jut nagyköveteinknek is. Az együttműködés csúcspontja természetesen a 2022-es pekingi téli olimpia lesz, amelyen a kínai sportolók mellett most már a magyaroknak is tiszta szívből szurkolhatunk.”

Liu Shaoang, Hong Yuru, Liu Shaolin Sándor

A MOKSZ-szal kötött szerződés értelmében a Li-Ning a gyorskorcsolya és a műkorcsolya szakágak hivatalos és kizárólagos sportruházati partnere lesz, emellett jelentős összeggel is támogatja a szövetséget. Az együttműködés része az is, hogy a felek a sportszakmai partnerség mellett a közös üzleti lehetőségeket is keresik Közép-Európában és hazánkban.

„Sokan és sokat dolgoztak azért, hogy ez a szerződés megszülethessen – nyilatkozta Kósa Lajos, a MOKSZ elnöke. –A fő érdem természetesen a sportolóké és a szakembereké, akik a történelmi olimpiai bajnoki címmel a világ élvonalába pozicionálták magukat és a magyar korcsolyasportot. Különösen Kínában van ez így, az itt eltöltött pár nap alatt is észleltük, láttuk ezt. Nagy öröm és nagy lehetőség is számunkra, hogy három évvel a következő téli olimpiai előtt nemzetközileg is jegyzett vállalat állt a szövetség és az élsportolóink mellé. Biztos vagyok benne, hogy Kínában, Európában és hazánkban mások is felismerik: megéri támogatni a magyar korcsolyázókat!”

Liu Shaoang, Hong Yuru, Kósa Lajos, Liu Shaolin Sándor

A szövetségi szerződéssel párhuzamosan a Li-Ning exkluzív, a sportág történetének legnagyobb értékű egyéni szponzorációs szerződését kötötte meg Liu Shaolin Sándorral és Liu Shaoanggal, akik a 2022-es pekingi olimpia végéig a márka globális nagykövetei is lesznek. A Li-Ning korábban olyan kiválóságokat támogatott, mint Shaquille O’Neil, és jelenleg is olyan partneri vannak, mint a 2016-os riói olimpián 14 aranyérmet szerző kínai „Gold Medal Winning Dreams” (műugró sportlövő, asztalitenisz és tollaslabda válogatott), a kanadai gyorskorcsolya-válogatott, vagy az NBA-sztár Dwyane Wade.

„Nagyon boldogok és egyben izgatottak vagyunk, hogy egy világmárka nagykövetei lehetünk – mondta Liu Shaolin Sándor. – Egy sportolónak mindig jólesik az a visszajelzés, ha a hazája mellett külföldön is elismerik. Most még egy nagy lépést tettünk abba az irányba, hogy a saját nevünk mellett a rövidpályás gyorskorcsolyázást és a magyar korcsolyasportot is világszerte népszerűsíthessük. Egy régi álmunk vált valóra ezzel az együttműködéssel, magyar és kínai szülők gyermekeikként pedig különösen szép és hálás feladat ez számunkra.”

Liu Shaoang, Liu Shaolin Sándor

„A jégen mindig összetartunk, szinte egyek vagyunk a bátyámmal, és most már márkanagykövetként is együtt szerepelhetünk – tette hozzá Liu Shaoang. „Bármikor járunk Kínában, mindig érezhető, milyen sokan ismernek, szeretnek és tisztelnek bennünket. Biztos vagyok benne, hogy a Li-Ningnek köszönhetően ez tovább erősödik, így 2022-ben, Pekingben talán teljes magyar csapat is félig hazai pályán érezheti majd magát.”

Liu Shaolin Sándor, Liu Shaoang

A Liu testvérek a kínai látogatás alatt is edzésben maradtak, és vasárnap Pekingből rögtön a következő világkupaverseny helyszínére, Drezdába utaznak. A németországi viadal után a torinói vk-verseny következik, ahonnan február 11-én tér haza a magyar küldöttség.

Az olimpiai bajnokainkra és edzőikre két hálás feladat is vár még februárban: 14-én az Év Sportolója Gálán több kategóriában is ott vannak a jelöltek között, míg 22-én a Magyar Korcsolyázás Napján, a Városligeti Műjégpályán ünneplik meg a pjongcsangi sporttörténelmi siker megszületésének egyéves évfordulóját.

A Li-Ning történet

„The Prince of Gymnastic”, azaz a „Torna Hercege” – így ismerik világszerte Li Ninget, aki az 1984-es olimpia után kapta ezt a nevet: Los Angelesben 3 arany-, 2 ezüst- és 1 bronzéremmel zárt, amellyel az ötkarikás játékok legeredményesebb sportolója lett. 1990-ben alapította meg a Li-Ning brandet, azzal a céllal, hogy az első kínai nemzeti sportmárkaként segítse a hazai sportolókat a világversenyeken. A vállalat jelenleg 11 sportágban több mint 20 nemzeti válogatottat, csapatot és egyéni sportolót támogat, köztük az NBA-sztár Dwyane Wade-t, akivel önálló almárkát is létrehoztak. A Li-Ningnek jelenleg világszerte közel 7000 üzlete van, az éves forgalma több száz millió dollár. A márka állandó szereplője a világ legrangosabb divatkiállításainak (pl. a New York-i és párizsi Fashion Week), technológiai és design téren évek óta úttörőnek számít, és az első kínai sportmárka, amely mindhárom nagy nemzetközi designdíjat (IF, REDDOT, IDEA) megnyerte.

További információ: www.li-ning.com

HUNSKATE Média – Fotók: Li-Ning

SEAT MET NEKA Sportoló Nemzet
MOB ISU HM Sportért Felelős Államtitkárság
X